За ученике трећег разреда учитељице и библиотекарка су организовале у фебруару 2025. часове тематске наставе „Себични џин“. Активностима је обележен и Светски дан читања бајки, 26. фебруар.
Након читања бајке ученици су са библиотекарком анализирали и тумачили бајку „Себични џин“: одређивали су тему, тематске целине, поруке бајке и особине ликова. Уочавали су елементе бајке у односу на особине ауторске бајке: фантастични догађаји и ликови (џин, природне појаве са људским особинама), време и место, промене које доживљава џин. Истакнута је супротност између добра и зла, деце и џина, и паралела између џинове баште и џинове душе и између изгледа баште и дечјих осећања. Појашњен је појам себичности и ђаци су увидели последице џиновог понашања, како долази до промена понашања и како настаје преображај. Посебно је су разматрали питање: Да ли бајка има срећан или тужан крај?
Ученици су препознавали хришћанске мотиве у бајци: опис џиновог предивног врта је слика рајског врта, дечак је заправо визија Исуса Христа. Одсуство љубави за друге једнака је негацији живота (башта без деце, окована снегом и ледом), а победа над себичношћу значи повратак и победу пуног живота (расцветана башта, деца у њој, рушење зида). О хришћанским мотивима ђаци су разговарали са вероучитељицом на часовима веронауке.
За домаћи задатак ученици су препричавали бајку, писали о порукама које она носи, смишљали своју варијанту са другачијим крајем или писали наставак бајке.
На часовима ликовне културе илустровали су бајку „Себични џин“.

Слађана Галушка

Author

Sladja