Поводом обележавања Месеца књига и Месеца школских библиотека библиотекарка је одржала часове са ученицима другог и четвртог разреда у октобру 2024.
Ученици другог разреда су након разговора о важности читања читали песму Два јарца Душка Трифуновића, анализирали је и тумачили. Затим су упоређивали садржај песме са садржајем Доситејевих басни Два јарца и Две козе. Задатак је био да повежу ликове и догађаје из песме и и из басни и из угла једног јарца или једне козе, у првом лицу, испричају шта се све дешавало пре самих сусрета на уској стази или мосту. На часовима ликовне културе илустровали су поједине сцене текстова. Кроз разговор о овим делима учили су да не треба бити тврдоглав и да се сукоб може може решити договором. Писањем састава у првом лицу и цртежима показали су изванредну креативност.
У уводном делу часа са ученицима четвртог разреда тема разговора је била важност читања (учење, богаћење речника, забава, развијање маште…). Затим су ђаци читали народну причу „Ветар и Сунце“, анализирали је и тумачили је. Имали су задатак да наставе причу тако да ликови имају другачије особине или да направе нову причу у којој ће Ветар и Сунце бити у људском обличју и показати шта све могу да ураде. Ученици су били веома маштовити – осмислили су заплете у којима Ветар тражи реванш и показује да може бити добар, Ветар и Сунце долазе у школско двориште и са децом играју између две ватре… На крају часа још једном су се подсетили важности читања на примеру ове приче и закључили да су научили важне животне поруке, развијали машту и стварали причу.
Слађана Галушка