У сарадњи школске и јавне библиотеке за ученике трећег и четвртог разреда одржане су радионице у оквиру пројекта Библиотеке града Београда Читам, па шта?од 12. до 14. фебруара 2018. Ђаци су се упознали са пропозицијама пројекта у новембру и децембру 2017. године на заједничким часовима библиотекара и наставника разредне наставе и добили су упутства за писање приказа књига, а радионице су организоване ради додатног подстицања деце на читање и промишљање о прочитаним делима.
Ученици 4-1 и 4-2 били су гости Библиотеке града Београда, одељења „Растко“ на Врачару 12. фебруара. Ђаци су прво причали о својим омиљеним књигама и кратко их представили, а затим су са библиотекаркама разговарали о књигама из програма пројекта: збирци прича „Риба риби гризе реп“ Јасминке Петровић и романима „Аги и Ема“ Игора Коларова и „Мач кнеза Стефана“ Драгана Лакићевића. Библиотекарке су их подсетиле на важне елементе приказа књиге и дале упутства за израда илустрација за такмичарски део пројекта.
Библиотекарке Библиотеке града Београда су 13. фебруара биле гошће наше школе и одељења 4-3 и 4-4. Ученици су читали приказе књига из програма пројекта и добили су упутство како да дораде и побољшају своје радове. Посебно је било интересантно да су ученици свих одељења имали примедбе на избор романа „Мач кнеза Стефана“, који су, због речника и композиције дела, оценили као неразумљив за њих и предложили су да се у програму нађе неко друго дело. Неколико ђака који су читали роман „Аги и Ема“ и гледали филм рађен по њему, правили су и упоредни приказ два медијска текста.
Ученици 3-3 и 3-5 били су гости Библиотеке „Растко“ 14. фебруара. После разговора о књигама које читају, деца су говорила и о књигама из програма пројекта: „Кога се тиче како живе приче“ Дејана Алексића, „Роња разбојничка кћи“ Астрид Линдгрен и „Ћика Фјодор, пас и мачак“ Едуарда Успенског. Добила су и додатна упутства за израду приказа и илустрација.
Ученицима су се свидели овакви часови јер су могли да искажу утиске о прочитаним књигама и опишу свој доживљај текста. Радионице су показале да ђаци читају књиге, већина је прочитала бар једну од књига предвиђених програмом пројекта Читам, па шта? и заинтересовани су за учешће у такмичарском делу.