Izveštaj sa izleta

Bio je lep i sunčan dan, 30. septembar 2019. Moje odeljenje i ja smo nestrpljivo čekali da dodje autobus i da krenemo na izlet. Učiteljica nas je smestila i avantura je mogla da počne.

Posle kratkog putovanja stigli smo u Viminacijum. To je iskopina starog rimskog grada i vojnog logora. Raspoloženi vodič Nikola nam je pokazivao ostatke hrama i groblja gde su sahranjeni ljudi. Bogati su imali posebne grobnice. Ja sam se malo plašila kada smo prolazili kroz mračan tunel pun kostura. Svu lepotu Viminacijuma sam doživela kada sam videla maketu gradai to mi se baš svidelo.

Sledeća stranica je bila ergela Ljubičevo. To je najstarija ergela u Srbiji i često je zovu oaza mira i tišine. Ima preko pedeset divnih konja. Mazili smo ih i uživali. Oni su osvojili dosta pehara,a neki trofejisu viši od mene.

Pauza je prošla u igri i ukusnom ručku, a onda smo nastavili do Smedereva. Smederevska tvrđava je ogromna i prelepa. Šetali smo kroz nju, slikali se i odabrali suvenire. Došlo je vreme za još malo igre, sladoled i povratak kući. Zadovoljni i umorni, uveče smo stigli u Beograd.

Moja škola uvek organizuje zanimljive izlete koji se dugo pamte. Jedva čekam da vidim sta su smislili za sledeću godinu.

Nadja Kašćelan III-2

Moje odeljenje vozilo se autobusom na izlet. Posetili smo Viminacijum, Ljubičevo i Smederevo.

Prvo smo bili u Viminacijumu gde su ostaci starog rimskog grada. Posle toga smo otišli u podzemni svet gde se posetiocima pokazuju freske (zidne slike) kojima je ukrašavana unutrašnjost grobnica u rimsko doba. Sišli smo pet metara pod zemlju i u polumraku razgledali grobnice. Tavanica je niska, a prolaz je jako uzak.

Onda smo išli u praistorijsko nalazište, gde je otkriven ceo skelet mamuta. On je u podzemnoj pećini, 30 metara pod zemljom. Da se ne bi srušila, stavljeno je devet drvenih lukova, a nalazište osvetljava sunčeva svetlost. Najznačajniji nalaz je mamut koji se zove Vika po Viminacijumu. Vodič je rekao da je skelet dugačak oko 6, a visok oko 4 metra. Išli smo do rimske vile u kojoj su živele važne ličnosti.

Put smo nastavili ka Požarevcu. Bili smo u ergeli Ljubičevo. Saznali smo da je ergela nastala iz majčinske ljubavi kneginje Ljubice prema sinu Milanu, koji je često bio bolešljiv i zato je ergela bila daleko od gradske prašine. Knjaz Miloš naredio je da se čitav put od imanja do Požarevca zasadi hrastovima. Ime Ljubičevu je dao knez Mihajlo po svojoj mami, kneginji Ljubici. Obišli smo spomenik koji je podignut u znak pobeda konja iz ergele.

Na kraju izleta smo bili u Smederevskoj tvrđavi. Sagradio ju je despot Đurađ Branković za samo dve godine. Saznala sam da je tokom Drugog svetskog rata teško oštećena. Tu smo ostatak dana proveli družeći se, jedući sladoled i u kupovini suvenira.

To je bio kraj našeg izleta i vreme je bilo za povratak kući.

Andrea Radić III-2

Ove jeseni sa učiteljicom i drugarima bila sam na izletu, na kome smo obišli rimski grad Viminacijum, smederevsku tvrđavu i ergelu Ljubičevo.
Meni se najviše dopalo u ergeli, koja je jedna od najstarijih u Srbiji. Priroda je bila prelepa na jesenjem suncu. Odmah sam primetila spomenik konju Ljubičevcu, koji je osvajač trostruke krune. Videli smo izložbu kočija, koje su nekada bile najvažnije prevozno sredstvo. Meni su izgledale kao da su iz neke bajke. Takođe sam uživala u razgledanju trofejne sale. Mnogobrojni trofeji su sijali sa polica, a na zidovima su se nalazile fotografije najboljih džokeja i njihovih konja. Ali ipak, od svega, najviše su mi se dopali konji. Bili su umiljati i rado su se igrali sa nama. Uspela sam da dozovem jednog prelepog, svetlo braon boje, koji je imao belu fleku na čelu. Mazila sam ga po glavi i vratu. Bilo mi je žao što nemam malo šećera, jabuku ili šargarepu. Iako nisam znala kako se zove, dala sam mu ime Flekica. Da bih ga se zauvek sećala, u prodavnici suvenira kupila sam sliku konja koji baš liči na Flekicu.

Na izletu sam se divnoprovela. Videla sam mnoga lepa mesta i upoznala novog prijatelja.

Sofija Ristić III-2

Izlet

Sa drugovima i učitelljicom Danijelom Ardolić 30. septembra 2019. sam krenuo na izlet. Prvo smo obišli Viminacijum.

Viminacijum je arheološko nalazište u blizini Starog Kostolca, 12 km od Požarevca. Rimski vojni logor i grad nastao je u prvomi trajao do početka sedmogveka. Bio je jedan od najznačajnijih logora na Dunavu, a izvesno vreme i glavni grad rimske provincije Gornje Mezije, koja je obuhvatala veći deo Srbije, severnu Makedoniju i severozapadni deo Bugarske. Proveli su nas kroz velelepno rimsko groblje, gde smo videli iskopan skelet devojčice (9 godina), kao i prelepe freske u grobnicama među kojima je i jedna sa ženom koja je preminula sa polomljenom butinom. Takođe, videli smo i iskopan skelt mamutice kao i delove različitih mamuta, zatim raskošnu rimsku tipičnu vilu sada otvorenu i za posetioce, sa velikom maketom rimskog grada, i sale sa velikim mozaicima i izvajanim portretima rimskih vladara rođenih na prostoru Srbije.

Sledeća destinacija je bila poznata ergela konja, Ljubičevo. Najstarija srpska ergela konja osnovana je 1858. godine po naređenju Kneza Miloša. Njihovi konji osvojili su mnoge trofeje, nagrade i priznanja. Zatim smo otišli do Smederevske tvrđave, poslednje nade da nas Osmanlije ne porobe - Osmanlije su oštetile tvrđavu i savladale našu vojsku, te smo u njihovom ropstvu bili 500 godina. Smederevska tvrđava je u Smederevu koja je na ušću reke Jezave u Dunav u drugoj četvrtini 15. veka (od 1428. godine) podigao despot Srbije Đurađ Branković (1427-1456).

Vrlo lepo smo se proveli i mnogo toga naučili.