Čitam, pa šta?

 

U saradnji školske i javne biblioteke za učenike trećeg i četvrtrog razreda održane su radionice u okviru projekta Biblioteke grada Beograda Čitam, pa šta? od 12. do 14. februara 2018. Đaci su se upoznali sa propozicijama projekta u novembru i decembru 2017. godine na zajedničkim časovima bibliotekara i nastavnika razredne nastave i dobili su uputstva za pisanje prikaza knjiga, a radionice su organizovane radi dodatnog podsticanja dece na čitanje i promišljanje o pročitanim delima.

Učenici IV-1 i IV-2 bili su gosti Biblioteke grada Beograda, odeljenja „Rastko“ na Vračaru 12. februara. Đaci su prvo pričali o svojim omiljenim kniigama i kratko ih predstavili, a zatim su sa bibliotekarkama razgovarali o knjigama iz programa projekta: zbirci priča „Riba ribi grize rep“ Jasminke Petrović i romanima „Agi i Ema“ Igora Kolarova i „Mač kneza Stefana“ Dragana Lakićevića. Bibliotekarke su ih podsetile na važne elemente prikaza knjige i dale uputstva za izrada ilustracija za takmičarski deo projekta.

Bibliotekarke Biblioteke grada Beograda su 13. februara bile gošće naše škole i odeljenja IV-3 i IV-4. Učenici su čitali već pripremljene prikaze knjiga iz programa projekta i dobili su uputstvo kako da dorade i poboljšaju svoje radove. Posebno je bilo interesantno da su učenici svih odeljenja imali primedbe na izbor romana „Mač kneza Stefana“, koji su, zbog rečnika i kompozicije dela, ocenili kao nerazumljiv za njih i predložili su da se u programu nađe neko drugo delo. Nekoliko đaka koji su čitali roman „Agi i Ema“ i gledali film rađen po njemu, pravili su i uporedni prikaz dva medijska teksta.

Učenici III-3 i III-5 bili su gosti Biblioteke „Rastko“ 14. februara. Posle razgovora o kniigama koje čitaju, deca su govorila i o knjigama iz programa projekta: „Koga se tiče kako žive priče“ Dejana Aleksića, „Ronja razbojnička kći“ Astrid Lindgren i „Ćika Fjodor, pas i mačak“ Eduarda Uspenskog. Dobilla su i dodatna uputstva za izradu prikaza i ilustracija.

Učenicima su se svideli ovakvi časovi jer su mogli da iskažu utiske o pročitanim knjigama i opišu svoj doživljaj teksta. Radionice su pokazale da đaci čitaju knjige, većina je pročitala bar jednu od knjiga predviđenih programom projekta Čitam, pa šta? i zainteresovani su za učešće u takmičarskom delu.

 

Slađana Galuška