Реч медиј односи се на различите начине, канале, за комуникацију између двоје или више људи, или на слање поруке одређеној публици. Новине, радио, телевизија, интернет, све су то врсте медија. Захваљујући техничком напретку данас смо скоро стално изложени медијима. Поруке су свуда око нас – билборди, знакови, па чак и натписи на мајицама. Имамо телевизоре, рачунаре, паметне телефоне, интернет, онлајн видео канале, друштвене мреже.

Медији имају више улога: они образују, информишу и забављају. Оно што знамо потиче из личног искуства, школе и разговора са другима, али пре свега из медија.

Данашњи масовни медији, посебно дигитални, омогућавају брзи долазак до информација о свему што нас занима. Медији обликују наше размишљање о стварности и утичу на то како говоримо, шта купујемо, како опажамо друге и зашто се понашамо тако како се понашамо.

Да бисмо што боље користили медије и лакше пронашли потребне информације у одређеном облику треба да поседујемо информациону и медијску писменост. Кад научимо да читамо и пишемо постајемо читалачки писмени, кад научимо да проналазимо и користимо нама важне информације у различитим медијима и да их сами креирамо, онда смо информационо и медијски писмени.

О томе како постати медијски писмен научите кроз презентацију Медијска писменост.
Интерактивни елементи пружиће вам додатне информације о особинама медија и концептима медијске писмености.

Author

Sladja